Jak jsme cestovali, aneb 4 lidi, 16 dní a 3670 km - část 3.

Tak Vám přináším další várku fotek a nějaké povídání z našeho cestování. Nějak mi pořád narůstá deficit toho, co bych sem chtěl dát, ale nějak jsem zlenivěl, tedy co se bligu týká... V práci naopak dřeme jako dost, protože začal sběr ovoce. Takže momentálně jedeme v hruškách, třeba o tom taky někdy něco napíšu. Vzhledem k četnosti příspěvků bych to viděl tak na Vánoce...

Den 5. | Dunedin

5. den našeho cestování jsme strávili v Dunedinu. Ráno byl problém najít ve městě parkování zdarma, tak jsme auta nechali u jednoho supermarketu, kde bylo stání ovšem omezeno časovým limitem. Na to jsme moc ohled nebrali a vydali jsme se na menší obhlídku města, hlavně tedy na záchody a cestou jsme navštívili takový zajímavý krámek s převleky a různými blbostmi, kde jsem si za 2 dolary pořídil slamák, který jsem pak po zbytek cesty vozil za předním sklem, takže vydařený nákup.

Zpátky u Countdownu čekal na Vencu s Olčou za stěračem lísteček s informací o překročeném limitu a pokutou, naštěstí ten kdo jí uděloval, napsal špatně SPZku, takže no stres… Nás naštěstí nechali bez povšimnutí, dát dalších 45 dolarů za pokutu se nám moc nechtělo a tak jsme raději přeparkovali.

Tentýž den jsme vyrazili na, pro Lukáše, nejlepší místo celého výletu (mě nijak zvlášť nezaujalo) továrnu na čokoládu Cadbury.  Zejména z čokoládopádu (čokoládový vodopád mi přijde trošku divný), kdy před námi protekla tuny čokolády, v Lukášovi zanechal hluboký dojem, a básní o něm ještě teď. Nějakou čokoládu jsme nafasovali, nějakou nakoupili a vyrazili zase dál.

Místem, které zaujalo i mě, byla Baldwin Street, ulice zapsaná v Guinessově knize rekordů, jako nejstrmější ulice na světě. Vyjít jí byla opravdu makačka, ale zajímavost dobrá. Spaní jsem tentokrát vymýšlel já a spali jsme tak vedle jiného parku, poblíž záchodů a před několika baráky na prodej. Byl tam krásnej klid, akorát kolemjdoucí lidi byli trošku překvapení, proč zde stojí dvě auta narvaná věcmi s vínem na střeše (které jsme tam chladili), stejně jako dalším lidem nebylo moc jasné, proč si v parku čistíme zuby…

Den 6. | Další den v Dunedinu a Otago Peninsula

I další den jsme byli v Dunedinu. Nejprve si 3 čtvrtiny naší výpravy zazávodily v parku na závodě Park Run (já se opět ujal role fotografa se slovy, že jsem na dovolený, tak přece nebudu běhat) a po jeho skončení jsme navštívili osadnické muzeum. Potom jsme zašli na exkurzi do místního, asi 4 roky opuštěného, vězení. Lukáš s Vencou jako zkušení bachaři zhodnotili, že je dost podobné těm v Česku. Škoda, že jsme vyfasovali průvodce, kterému absolutně nebylo rozumět, ale i tak to nebylo špatný. Hlavně focení v uniformě, když jsme se lehce vzdálili od skupiny, z čehož by asi náš průvodce radost neměl…

Po vězení jsme navštívili bazén, kde jsme se vyblbli na prkně. Já jsem se blýsknul saltem vzad přetočeným takovým způsobem, že jsem dopadl krásně na záda, což bolelo snad i ty, kteří se na mě koukali. Holt machrovat se nemá. Byli jsme také rádi, že jsme se zase jednou osprchovali, ovšem jen do té doby, než jsme vyrazili na Sandfly Bay, kde jsme chvíli museli lézt po písečných dunách, které společně s větrem udělali přítrž naší chvilkové čistotě. Zde jsme opět spatřili tučňáka a mohli si odškrtnout další zvíře – tentokrát lvouna (Sea Lion).

Poslední zastávkou dne byl nejvzdálenější cíp poloostrova Otago, kde se nachází hnízdiště albatrosů královských. Vstup k hnízdišti byl zpoplatněn asi 40 dolary, takže jsme zůstali u původního plánu pozorovat albatrosy z parkoviště. Srovnání jich a racků na obloze dalo tušit jak jsou obrovští, což jsme pak viděli názorně druhý den v muzeu. Toto pozorování moc nezaujalo Lukáše, kterej prones, že nevidí velkej rozdíl mezi nima a rackama a usnul… No aspoň nás ostatní to zaujalo…

Den 7. | Pro změnu Dunedin a Tunnel Beach

Další den jsme měli v plánu grilovat a pak se vydat na Tunnel Beach. Plány nám ovšem dost zkomplikoval déšť. Vydali jsme se proto do muzea, které je zde opravdu  pěkné, rozsáhlé a navíc zdarma. Po několika hodinách strávených v muzeu jsme se šli najíst a opět trávili propršené odpoledne v autě při sledování filmu. Lukáš koukat nechtěl a raději zůstal v našem autě spát. Nakonec to dopadlo tak, že na film (Podfuck) jsem vydržel koukat jenom já, Olča s Vencou usnuli a Lukáš, kterej chtěl spát, pro změnu neusnul.

Počasí se nakonec umoudřilo a my tak podnikli další pěkný výlet na Tunnel Beach. Tomu ještě předcházela ceta do naší oblíbené pekárny Couplands, kterou jsme samozřejmě nenašli, protože malinko selhala navigace v Lukášově iPhonu a vedla nás tak nesmyslně, až jsme se tomu museli smát. Nákup v pekárně jsme tedy vzdali a vydali se na pláž. Paní, které jsem se ptal na cestu v íčku, asi nechtěla, abychom na místo dorazili, protože cestu, kterou nám do mapky zakreslila, jsme sice zvládli sledovat zkušeně, ovšem vedla úplně jinam. Naštěstí máme chytré telefony a do cíle jsme nakonec dorazili. Z fotek můžete vidět, že by byla škoda tam nedorazit. Večer došlo i na plánované grilování v parku a tak jsme prožili další povedený den.

Hodnocení článku:
  • Lukáše vrcholný zážitek - čokoládová fontána
  • Takhle Lukáš zabezpečil naše auto
  • Baldwin Street
  • Obklopen všemi svými přáteli :-)
  • Dunedin Prison
  • Dunedin Prison - kuchyně
  • Kolista
  • Závodník
  • Hárlejář
  • Závodníci
  • Pěknej stroj
  • Úspěšní řešitelé
  • Venca dopad trochu hůř...