Jak jsme cestovali, aneb 4 lidi, 16 dní a 3670 km - část 4.

Den 8. | Catlins

Osmý den jsme začali nákupy, protože Olča si potřebovala koupit nové boty (nebudu jí ztrapňovat historkou, jak si ty staré zapomněla vedle auta), tak jsem něco nakoupil i já. Hlavně jsem si udělal radost pěkným novozélandským tričkem, na které jsem koukal již delší dobu a teď na něj byla akce. Kluci ho pak chtěli taky, ale jelikož jsem poslední svléknul z figuríny, tak měli smůlu.

Po nákupech jsme se vydali na jih, do oblasti nazvané Catlins. Řídil Lukáš, který odmítl navigaci a vydal se směrem, který považoval za správný. No správnou silnici jsme minuli jenom hodně, tak jsem jí přeci jenom musel nažhavit a vyvést nás z Dunedinu, kde jsme zůstali déle než jsme původně čekali, ale nebylo kam spěchat.

První zastávkou byl takzvaný Nugget point, kde byla (ostatně jako na celém jihu) zima a dost to foukalo. Po krátké procházce jsme dorazili k majáku a pěknému skalnatému pobřeží. Cestou zpátky jsem se smál jednomu týpkovi, který okolo nás probíhal, že to bere nějak hopem ty zastávky, nakonec jsme běželi taky, protože začalo celkem silně pršet.

Naše další 3 zastávky byly 3 vodopády, kam jsem se dost těšil, ale nakonec mě uchvátili míň, než jsem čekal. Ne, že by byly špatné, to vůbec ne, ale tak nějak jsem vzhledem k mému vrozenému obdivu k vodopádům od nich čekal trochu víc… Celkový dojem kazilo hlavně špatné počasí, teploměr ve druhém autě dokonce naměřil i 7 stupňů, což na léto není zas až tak moc a byla to škoda, protože k vidění zde byla pěkná místa, jako náš další cíl – Cathedral Caves – průchozí jeskyně na břehu moře (teda vlastně oceánu). Sem se člověk dostane akorát hodinu okolo maximálního odlivu a když jsme tam byli, tak už se voda začala stahovat zpátky do jeskyně. To nejvíce odnesl Lukáš, kterého trochu spláchla vlna, a při nesmyslném a dost vtipném úprku před další si ještě zaflákal bílou mikinu. My jsme se mu smáli do doby, než nás spláchla další vlna, ale naštěstí do bot mi na rozdíl od něj nenateklo, tak jsem se bavil dál…

Spali jsme ve Waikavě, kde jsme podle plánu měli strávit i další den, protože na místní pláži jsou občas k vidění delfíni a velryby. Když jsem tohle plánoval, tak jsem ale netušil, jaké zde bude vládnout počasí. V téhle zimě nemělo cenu trávit den na pláži, tak jsme zde pouze přespali a druhý den se vydali opět dál.

Den 9. | Nejjižnější bod jižního ostrova

Ráno nás všechny velmi pobavil Lukáš, který si dal na střechu uschnout boty, které si namočil předchozí den. Nejen, že mu do nich napršelo, ale navíc chtěl odjet, aniž by je sundal, na což ho naštěstí upozornil Venca troubením. Pak mě pobavil tím, že když jsem mu několikrát během posledních dní říkal, že něco šplouchá ve dveřích, a že tam asi něco nateklo, tak na to nějak nereagoval a když jsem mu to řekl tento den znova, tak mi vynadal, že tim vůbec nejsem zneklidněnej. Holt každý máme občas svůj den…

Tento den toho v plánu moc nebylo. První zastávkou byl nejjižnější bod jižního ostrova – tzv. Slope pointu. S klidným srdcem můžu říci, že takhle silný vítr jsem v životě nezažil. Bavili jsme se tím, že jsme se o vítr regulérně opírali, a kdybychom skočili z útesu, tak bysme se asi pěkně proletěli. Ostatně to, jak silně na jihu fouká, nejlépe dokumentují fotky ohnutých vzrostlých stromů. Na tomto místě jsme se také s Lukášem rozhodli zrušit plánovanou cestu na Stewart Island, protože ani jeden jsme se tam v tomto počasí nechtěli trápit. Poté jsme se přesunuli k nedalekému majáku, kde jsme se opět setkali se lvounem a celkem z blízka jsme pozorovali, jak se zahřívá pískem (což je rozdíl mezi lachtany a lvouny – lachtani se vyhřívají na skalách, lvouni se zahřívají pískem).

Poslední zastávkou tohoto dne měl být Invercargill, ale nakonec jsme se rozhodli zde jenom něco nakoupit, vykoupat se v bazénu (kde jsme se i povozili na tobogánu) a pokračovat přes Te Anau až co nejblíže k Milford Soundu. Na cestě mezi těmito dvěma body jsme přenocovali v kempu DOC za 6 dolarů na osobu, což byly naše jediné náklady na spaní za celou dobu cestování. Místo to ovšem bylo parádní (teda myšleno přírodou, tyto kempy jsou jinak totálně o ničem, jenom záchod a to je tak všechno).

Den 10. | Milford Sound

Na desátý den připadla návštěva jedné z nejvyhledávanějších atrakcí na Novém Zélandu vůbec – Milford Sound. Cestou se stala veselá příhoda, když jsme zastavili před tunelem, (který měl pouze jeden pruh a byl doslova vytesán skrz horu, nebyly zde žádné vzpěry nic, prostě díra v hoře), tak si Lukáš nasadil brýle a když jsme pak do něj vjeli, tak stále zapínal a vypínal světla a nadával, že nefungují. Nakonec jsme ale šťastně dorazili do cíle a po krátké etudě s naší rezervací jsme nastoupili na první loď, která ten den vyjížděla (snížili jsme tím náklady na plavbu asi o polovinu) a vydali se na parádní hodinovou plavbu. Lukášovi se hlavně zalíbil kávovar s kávou zdarma, který podle mých odhadů navštívil během oné hodiny asi 7x. Jako téměř jediní jsme s Lukášem zůstali na přídi lodi, když kapitán schválně zajížděl pod jeden z vodopádů. Mě v nepromokavé bundě se to líbilo, ale Lukáš oblečen pouze do mikiny si moc neševelil… Podstatnou část cesty jsme si taky s Olčou dělali srandu z Vency přeřeknutí, při kterém trochu snížil výšku Mt. Everestu (asi o 6000 m).

Cestou zpátky do Te Anau jsme podnikli 3 zastávky. Tou první byla pěkná rokle (kterou ovšem Lukáš nespatřil, protože odmítl projít hejnem sandflajů na parkovišti), kde jsme se poprvé setkali s papouškem Kea, což je celkem zajímavé zvíře. Je to jediný vysokohorský papoušek na světě, žije pouze na jižním ostrově NZ a po jejich mohutném vybíjení v minulém století (zabíjel totiž ovce) jich zbylo pouhých 5000. Do syta jsme si jich užili při další zastávce na odpočívadle, kde jsme se zastavili na oběd. To za námi přilítli asi 4 a loudili od nás jídlo. Trochu jsem vyplašil nějaký Korejce, nebo co to bylo, když jsem řek, že vzhledem k tomu, že jsou na našich autech si je můžou fotit za 10 dolarů. Když jeden už pomalu šahal pro peněženku, tak jsem řek, že jsem si z nich dělal srandu. No mohl jsem zkusit kolik bych vybral... Poslední zastávka byla procházka pěkným lesem, ze které tedy nejsou fotky, protože náš foťák hlásí poruchu a druhý foťák se vybil.

V Te Anau proběhla koupačka v jezeře, doplnili jsme zásoby vody a vyrazili do Queenstownu. Řídil jsem já a Lukáš samozřejmě usnul asi po kilometru trasy. Trochu jsem se mu za to pomstil, když jsme dorazili do Queenstownu, že jsem ho lehce nešetrně probudil (z plných plic jsem zařval vstávej, což pobavilo zejména Olču, která brečela smíchy ještě asi hodinu, Lukáš se ovšem moc nebavil a asi bude mít doživotní trauma…). Největší rozdíl jsme zaznamenali především v teplotě, kdy nás v 9 večer přivítala teplota 24 stupňů, takže konečně zase léto.

Večer jsme strávili procházkou po městě, pozorováním místního kouzelníka (celkem dobrej srandista, jehož vrcholným číslem bylo cvrnknutí karty na střechu protější budovy). Když nás procházka omrzela (a Lukáš dotelefonoval), tak jsme se odebrali ke spánku.

Hodnocení článku:
Průměr: 5 (1 hlas)
  • Catlins
  • Nugget Point
  • Zajímavej mrak
  • Slope Point
  • Trochu tam foukalo
  • Foukalo i u majáku
  • A asi tu fouká tak nějak pořád
  • Matai Falls
  • Parakunui Falls
  • McLean Falls
  • Cathedral Caves
  • Hroznej průšvih, špinavá mikina...
  • Lvoun
  • Takhle jsme si vařili...
  • Lake Gunn
  • Cestou na Milford Sound
  • Před naší lodí
  • Ranní káva
  • Milford Sound
  • Musel jsem jít kapitánovi poradit
  • Srandy kopec...
  • Cestou z Milford Sound
  • Nekrmte zvířata
  • Kea nazdaaar
  • Kea
  • Jak mi kouše do hlavy
  • Snažili se nám obsadit auto