Jak jsme cestovali, aneb 4 lidi, 16 dní a 3670 km - část 5.

No už to sepisuju nějak dlouho a začíná to vadit i mě... Takže tady je předposlední díl a zítra sem dám díl poslední. Fakt. Možná...

Den 11. | Queenstown

V noci se nám celkem špatně spalo, nejvíc to odnesl Lukáš, který snídal ve 4 ráno. Ráno navíc bylo dost ošklivo a docela pršelo, což nám hatilo náš plán jít na jetboat – takový rychlý člun. Celé dopoledne jsme tedy strávili v autě sledováním filmu, ale počasí se nakonec přeci jenom umoudřilo a na člun jsme přeci jen vyrazili. Nejdřív nás chtěli šoupnout do již obsazené lodi, kde bychom seděli úplně vzadu. Naštěstí jsem ale umluvil řidiče, ať odjede bez nás a my jsme tak mohli sedět v dalším člunu úplně vepředu. Dost nás překvapilo, že za volant usedla holka stará (mladá) asi tak jako já. Taky nás to popravdě trochu vyděsilo, zvlášť když nemohla nastartovat. Nakonec jsme ale za zvuku písničky od AC/DC vypluli. Zážitek to nebyl špatný, pro lepší představu je tady video, které jsem našel na youtube:

Po tomhle zážitku jsme se vydali do Below Zero baru, tedy do baru, kde je stálá teplota tušim -4 stupně. Po cca 3 měsících jsem si dal pořádnej drink a musim říct, že slečna barmanka to namíchala slušně. Jenom škoda, že jsme tam byli odpoledne, nasvícený led by v noci vyniknul určitě lépe.

Po těchto zážitcích jsme se vydali do Wanaky. Cestou jsme minuly podprsenkový plot v Cardroně (doslova minuli, protože já jsem cestou usnul a Lukáš si bohužel asi stometrového plotu s obrovským množstvím podprsenek 3 metry od silnice bohužel nevšimnul, naštěstí Venca s Olčou zde zastavili, tak máme alespoň fotky…) a dorazili jsme do Wanaky. První, o co jsme se zde zajímali, bylo to, kde je nejbližší gril, to jsme zjistili a tak o dobré jídlo nebyla nouze. Aby nám trochu slehlo, rozhodli jsme se (mimo Lukáše, ten dal přednost odpočinku u jezera) vyšlápnout si Mt. Iron, což se ukázalo jako velmi pěkná procházka, po které nás čekalo zasloužené vínko u jezera.

Den 12. | Nudnej Puzzling world a přejezd k ledovcům

Na dopoledne jsme měli naplánovanou návštěvu Puzzling Worldu. Tedy místa, kde jsou dány na odiv různé iluze. Kdybych se této návštěvy neúčastnil, udělal bych líp. Většinu věcí jsem znal z internetu a tak mě opravdu neohromily. Jediné, co se mi opravdu líbilo, byla místnost, která byla udělána tak, aby skreslovala velikost postav. Návštěvu jsme zakončili v bludišti, které mě oslovilo ještě míň, takže jsem byl rád, když jsem narazil na dveře, na kterých bylo napsáno, že se tudy nemá vylézat, že je to vchod do kavárny. No samozřejmě jsem je rád využil. Čekání na ostatní jsem si krátil neúspěšným řešením hlavolamů…

Po této návštěvě (která se ostatním velmi líbila) jsme se vydali k ledovcům. Nejprve jsme se ale ještě zastavili na procházku na Monro Beach, kde jsou k vidění tučnáci novozélandští (Fiordland Crested Penguin), k naší smůle ale jen od října do prosince…

První ledovec  ke kterému jsme dorazili byl Foxův ledovec. Cestou mě pobavil Venca, který sestoupil mimo cestu k řece, kde plavali kusy ledu a ujela mu noha a málem spadnul do vody (no zas tak hrozný to nebylo, ale úplně do smíchu mu asi taky nebylo). Asi pět minut potom prohlásil, že nechápe, proč se nemůže až k ledovci a co se asi tak může stát… Přímo na ledovec se může jen s průvodcem a je to návštěva pěkně drahá – cca 400 dolarů. Každopádně jsme ho aspoň viděli, ale tak nějak jsem zažil ten den další zklamání. Na to jaká to je turistická atrakce, to takovej odvaz nebyl… Pak jsme se ještě pobavili na Lukášův účet, když mu Venca zatarasil dveře od záchodu a snažil se je vyrazit zrovna ve chvíli, když Venca ustoupil, takže efektivně ze záchoda vyletěl… Samozřejmě to svedl na mě (vůbec nechápu proč a opět začal spřádat plány na pomstu, ale samozřejmě zůstalo pouze u teorie…)

Už se pomalu stmívalo, takže jsme návštěvu druhého ledovce nechali na další den a vydali jsme se raději hledat místo na přespání. Cestou do vyhlídnutého kempu jsme vyděli stát pár aut u jedné řeky s výhledem na hory, tak jsme se tam také utábořili.

Den 13. | Hokitika Gorge a méně úspěšné výlety

Tento den nebyl Lukáš v úplně nejlepší řidičské formě. Přes noc trochu pozapomněl, že se na Zélandu jezdí vlevo a tak mu to musel svým kličkováním naznačit až protijedoucí řidič. První zastávkou bylo jezero Matheson, u kterého jsme se prošli. Škoda že hladina nebyla klidná, protože kdyby se nám podařilo zachytit odraz hor v jezeře, byla by to luxusní fotka. Při odjezdu od jezera Lukáš potvrdil svojí formu a s ledovým klidem se o pár čísel vyhnul ještěrce naložené nějakým dřevem, což se z nepochopitelných důvodů nelíbilo jejímu řidiči a něco na nás zle pokřikoval.

Dalším bodem byl ledovec Franze Josefa, u kterého bylo velmi názorně vidět, jak ustupuje, protože když jsme na fotce viděli, kde byl před pár lety, tak jsme nevěřili vlastním očím. Sám o sobě pohled na ledovec nás opět celkem zklamal. Holt kdybychom měli peníze, mohli jsme si zaplatit výlet helikoptérou (kterých zde létalo opravdu mraky) a pohled by se nám naskytnul jistě mnohem lepší.

Pokračovali jsme dále k další plánované zastávce – Okarito Lagoon. Původně naplánovanou několikahodinovou procházku jsme chtěli vynechat a já jsem navrhnul, ,že se pujdeme podívat jenom k laguně. K našemu překvapení jsme tam došli asi po 2 hodinách a samozřejmě jsme tak absolvovali celý track, bohužel bez kapky vody. Opět mě pobavil Lukáš, který cestu vzdal asi minutu před cílem (nevědomky).

Den ještě zdaleka nekončil, dalším místem byla těžařská stezka v Rossu. U skupiny se nesetkala s velkým ohlasem, ale mě se tam celkem líbilo. Vrcholem dne byla ovšem návštěva místa Hokitika Gorge, kde to byla opravdu paráda. Dojem kazili jenom sandflyové, kterých zde byla tak miliarda a bylo celkem náročné se zde aspoň vyfotit.

Před spaním jsme ještě navštívili místo, kde na skále byly svítící larvy, což samozřejmě moc vyfotit nešlo. Ale bylo to pěkný, musíte mi věřit…